mandag den 19. november 2007

Mandag d.19 november

Hej hej og akwaba til min blog.

Saa er der net i hytten igen, bare saa skoent:)

Stadig syg, det har saa nu staaet paa i 10 dage, og er bare ved at vaere saa traet af det. Men det er jo slet ikke saa maerkeligt at vi bliver syge hele tiden med aabne kloaker, bader i havet, arbejder med boern osv., saa imunforsvaret kan jo ikke klare det hele, hele tiden. Men jeg gider simpelthen ikke at ligge i min seng laengere, saa er i gang paa arbejde for fuld skrue igen.

Saa det er ikke blevet til det helt store jeg har lavet den sidste tid, energien og kraefterne har ikke rigtig vaeret der.
I fredags var vi paa endnu et institutionsbesoeg i Tema, paa et boernehjem som er drevet af SOS en verdens omspaendt hjaelpeorganisation, dejligt dejligt sted. Forhaabenligt faar vi snart lagt nogle nye billeder ind paa Lines hjemmeside. Der boede boern ogsaa i smaa familer, med 12-14 boern og en husmor, rigtig hyggeligt. Naar boern naaede 14-15 aars alderen, flyttede de over paa et ungdsomhjem, hvor de skulle laere at klare siog selv og blive udsluset til samfundet. Det hele saa rigtig godt ud, men det er jo negative ting ved alle boernehjem, dem ser man jo bare ikke paa et simpelt besoeg.

Loerdag morgen tog vi til krokobite, paradis paradis. Har vidst skrevet om det foer, elsker at vaere der, det er bare ren afslapning. Saa ligger man lidt paa stranden, bader, sidder i baren (hehe), laeser i en bog osv., man goer bare lige det man har lyst til. Men denne weekend laa jeg syg i min seng, saa traels, men var da lige lidt ude at bade, saa det var dejligt. Der var reggae party om aftenen, og vi var saa heldige at faa en hytte lige bag scenen, hvor der et live reggae band, saa jeg kunne ligge i min seng og holde min egen fest. Det mest uhyggelig er at jeg blevet saa vant til hoejt musik, at jeg kan sove til det. Soendag morgen stod den paa brunch med laekker udsigt over havet, og saa var det ellers hjem til fodbold.

Soendag skulle der spilles landskamp Ghana black stars mog Togo. En venskabskamp, da Togo ikke har kvalificeret sig til African cup 08. Nogen gang er det hele bare lidt for meget Afrika, og ikke styr paa skid, der var saa mange blandede informationer om, hvornaar kampen skulle starte, enten sagde de kl.15 eller 17, saa vi tog et sats og tog paa den nye kaempe store stadion kl.15.30, saa ville vi ikke vaere gaaet glip af saa meget, og der ville ikke vaere saa lang tid til kl.17. Kampen startede saa kl.17, og vi saa det hele, jeg tror at der var omkring 25.000 paa stadion, hovedsagligt maend, men super god oplevelse. Ghana vandt 2-0, og det var bare det vildeste sus paa stadion naar Ghana scorede, fed fed stemning. Der var bare traengsel da vi skulle hjem, men vi naaede heldigvis frem, vi var mest bange for at der var nogle der ville stjaele vores ting, men det gik bare saa fint.

Saa nu er der startet en ny uge, hvor den staar paa boernehjem og bgravelse i weekenden, saa der er nok at se til. Jeg haaber at I allesammen har det godt, og det vaelter ind med mails til jer de naeste par dage:)

Camilla

Ingen kommentarer: