søndag den 30. december 2007

Loerdag d. 29 december

Glimt af boernehjem ungerne fra en strandtur og en tur i childrenspark


Total paedagog-Camilla :)

GODT NYTAAR!!!
Nu er der kun 18 dage til at jeg kommer hjem til Danmark, nu begynder jeg at glaede mig rigtig meget. Tiden kommer til at flyve afsted, da jeg skal ud at rejse i naeste uge fra onsdag til torsdag aften skal jeg til Kokrobite, laekkert laekkert sted med smaa hytter helt ned til stranden og fantastisk stemning. Fra fredag til soendag skal jeg paa toesetur til Hohoe, hvor vi skal klatre rundt paa klipper og hoeje skraaninger inde i en skov, for at se de smukkeste vandfald. Skal have masser af positive indtryk af Ghana, inden jeg skal hjem, for har godt nok lige haft en periode, hvor jeg er traet af det hele, deres skrald over det hele og at de fatter noget som helst.

Saa blev der soerme ogsaa holdt jul i Ghana...
Vi holdte jul sammen os danske studerende som er tilknyttet Anthony, og saa sammen med nogle af vores Ghanesiske venner. Vi holdte jul ude hos en af drengens kaeresters familie, saa vi sad udenfor i deres havepavilion, saa hyggeligt. Vi holdte en lidt alternativ jul med T-bone steaks paa grillen, frikadeller, medister, sauce, kartofler og groensager. Til dessert stod den paa brunkager, lakridser og vingummier sendt hjemmefra.
Vi havde simpelthen mit livs sjoveste pakkeleg nogensinde, vi skulle alle medbringe to pakker til ca.30 kr. Pakkeleg er jo noget vi danskere har proevet siden, at vi var helt smaa, saa jeg har da aldrig i mit liv oplevet voksne mennesker gaa saa meget op i den leg foer. Trine og jeg grinede saa meget, at vi helt sad og graed, det var saa morsomt, de gik helt amok, og kunne slet ikke sidde stille paa deres stol.
Taenk at slaase for en pakke slik eller et par stroemper, meget meget sjovt.Efter middagen hyggede vi med god roedvin og punch, og vi kom da heller ikke i seng foer ved 4 tiden, men dejlig aften, selvom at det slet er ikke som derhjemme.

Den 25 december var vi inviteret til bbq i gaarden, men der kom aldrig rigtig gang i noget, og saa havde de ligesom glemt at fortaelle, at det var fordi at Anthony var syg, endnu engang kan man kun ryste paa hovedet, og taenke ih altsaa I skide ghanesere.

Saa jeg tog paa boernehjemmet for at holde jul med dem, der var igen arrangeret fest for dem, med slik, balloner, stoledans og laekker mad. Senere kom Antonio -ham stewarten jeg har fortalt om foer, som kommer og tager alle ungerne med paa stranden hver uge. Han kom i en trotro fyldt med saekke, han havde faaet sponsorater fra hele USA, saa han havde en julegaver med til alle ungerne, og var selv klaedt ud som julemand, han er bare saadan et godt menneske. Alle ungerne i min afdeling fik barbier, dukker, biler, bamser osv. Dejlig dejlig dag for dem.

Den 26 dec. holdte jeg fridag, da jeg havde vaeret to lange dage paa boernehjemmet, hvor jeg egentlig havde fri. Saa der skulle da masser af selvforkaelelse til, saa det blev da til en dag paa La palm ved poolen, masser af sol og en god bog. Jeg skal jo vaere sort som en neger, naar jeg kommer hjem. Om aftenen tog jeg og nogle toeser ud at spise paa en veganer restaurant, saa der var vi rigtig sunde, laekker laekker mad.

De sidste par dage har jeg vaeret rundt og koebe alle de ting, som jeg gerne vil have med hjem fra art centeret (Sarah Henriksen, jeg har koebt en helt fantastiske gave til dig!!!), Makola marked og Oxford street, men nu skal jeg godt noj ogsaa til at stoppe, saa jeg ikke faar alt for meget overvaegt.

Jeg har ogsaa vaeret henne paa Lufthansas kontor i Accra og genbekraefte min billet, saa nu er det helt sikkert at jeg kommer med flyveren hjem d.15 jan., hvor jeg skal flyve kl.20.40 og lander naeste formiddag i Billund med en mellemlanding i Frankfurt.
Saa er det nytaar lige om lidt, vi skal holde nytaar 12 personer sammen, danskere, amerikanere og tyskere -jo jo vi er blevet rigtig internationale hernede. Vi skal skal holde det paa en rigtig snob restaurant, rigtig laekkert, man har ogsaa brug for lidt luksus engang imellem hernede. Jeg skal have sushi til forret og krokodille hale til hovedret, saa det bliver meget spaendende at proeve.
Jeg haaber at I allesammen faar et rigtig godt nytaar, og lov mig at I passer jer selv og hinanden.
Taenker paa jer, Camilla


















Ingen kommentarer: