søndag den 23. december 2007

Loerdag d.22 december


Hej allesammen.

Saa er det jul i Danmark, hernede har der ikke vaeret de store aendriger i december maaned, andet end at der er kommet lidt julepynt op her og der. Den eneste store anedring der har vaeret, er at trafikken er saa taet pakket her i hovedstaden, da alle skal have koebt ind til den store dag.

Jeg skal holde jul sammen med de andre danske studerende hernede, bare helt helt stille og roligt den 24 dec. Den 25 dec. er vi blevet inviteret til jul i gaarden, hvor de holder en stor bbq, saa der gived der masser af laekkert ghanesik mad. De fejrer ogsaa jul hernede d.26 dec., hvor de tager rundt og hilser paa familien, og giver hinanden gaver.

Nu er der kun lidt over tre uger til at jeg kommer hjem, og det bliver helt fantastisk -jeg glaeder mig i hvert fal til alle gaverne, hehe. Jeg har lidt lavet en oenskeseddel, hvis nogen skulle vaere intresseret -smiler.

Endnu en uge er gaaet med mine fantastiske boerne paa boernehjemmet, jeg faar helt taare i oejene af taenke paa, at jeg snart skal forlade dem. Men det er er bare hjem, og spare nogle penge op, og en tur hernede igen paa ferie engang til naeste aar.

Boernene har nu faaet juleferie saa der er bare meget krudt at de skal have braendt, og til tider er de virkelig besvaerlige, da der ikke er saerlig meget at de kan give sig til, saa i denne uge er dert blevet til en masse ture paa stranden og til poolen.

I mandags var jeg med Trine min roommate (hende paa billedet) overe i nusery for at se til alle babyerne. Det er godt nok et sted, jeg ikke kan baere at vaere, de behandler ikke boernene paa en vaerdig maade, saa det er ikke saerlig tit at jeg er derovere. Trine arbejder i afdelingen, saa hun ville lige hjaelpe lidt til, og bade nogle af boernene. Der saa jeg godt nok den mest forfaerdelige lille skravl af en baby, som har meget bedre af at vaere i himlen. Det er en lille dreng som hedder Prince Charles, som er foedt for tidligt og har vand i hovedet, og selv hovedet er slet ikke ordenligt udviklet, da han stadig er helt bloed. Jeg skulle proeve at holde ham, da vi skulle bade ham, men det kunne jeg slet ikke holde ud, han er alt for sart og svag, puha.

Tirsdag var jeg en tur paa artcenteret, vil snart gerne have koebt alle de ting, som jeg skal have med hjem, saa jeg har styr paa det hele. Jeg koebte blandt andet en rigtig sjov neger julemand. De har saa mange fede ting derude, at jeg kunne koebe mig helt fattig.
Jeg var ogsaa en tur ved syersken, og aflevere alt det stof, som jeg har koebt. Det blev til fem kjoler og to toppe. To tubekjoler, en fest kjole, en baby doll kjole og en sort almindelig hverdags kjole og to fest toppe, glaeder mig til at se resultatet, for alt det skal jeg kun betale 700 kr., saa man kan jo slet ikke lade vaer.

Langt om laenge har jeg faaet startet paa den opgave, som jeg skal aflevere lidt tid efter, at jeg kommer hjem. Men det er godt nok svaert, da den er udformet til at man skal vaere i praktik paa en dansk institution. Men nu har jeg har skrevet en lang mail til min vejleder, saa haaber at hun kan hjaelpe mig.

I morgen skal de to foerste danske piger flyve hjem, saa nu er det bare et spoergsmaal om tid, inden at vi allesammen er tilbage i lille Danmark igen, saa vi har holdt afskedsmiddage, og rigtig hygget os.

Glaedelig jul, haaber at I allesammen faar en rigtig hyggelig aften, og en masse fantastiske julegaver fra julemanden. Jeg skal i hvert fald nok taenke paa jer, naar I smaesker jer i and, ris a la mande og masser af guf -og jeg er da absolut slet ikke misundelig, det skal I endelig ikke tro da!!!

Ha' det rigtig godt, og tusind kysser til jer





Ingen kommentarer: