tirsdag den 4. december 2007

Tirsdag d.4 december

Akwaba til min profil, saa er endnu en uge gaaet, og hvor har jeg bare vaeret kulturel!!!
I mandags var vi en tur paa stranden med alle ungerne fra min afdeling, Katrine, Trine, Antonio (ham piloten) og hans ven kom og hjalp til, saa vi ikke skulle i gang med at vaelge boern ud, og at der ville komme totalt ramaskrig. Saa vi havde en rigtig dejlig dag, og alle ungerne hyggede sig.

Tirsdag skulle jeg bruge lidt luksus, og hentede to unger fra min afdeling og tog paa La Palm, og badede i deres pool, ungerne elsker at vaere der. Alle der arbejder sys bare at det er sa fedt, at de ogsaa prover noget andet end stranden og vaere paa boerneehjemmet, sa der er stor opbakning.

Onsdag var jeg rigtig kulturel, vi tog nogle stykker ud paa den franske ambassade, og hoerte noget ghanesisk musik, super fedt band, og det var noget helt anderledes musik, som vi slet ikke havde hoert foer. Dejligt at komme rundt og se en masse, og se nogle hvide mennesker, og ikke kun vaere omringet af de lokale hele tiden.

Ellers gaar min tid med boernehjemmet, det er saa dejligt at komme derud, og blive godt modtaget af alle. Vi leger, synger, danser osv. Jeg har lavet alle mine paedagogiske projekter, og faaet opfyldt alle mine maal, saa den sidste gaar bare med at hygge om boernene, jeg kommer til at savne dem saa meget. Jeg skal helt klart tilbage, og se hvordan de allesammen har det paa et tidspunkt.

Fredag havde jeg lige brug for en pjaekkedag, jeg er ved at koerer lidt traet i det hele, men nu kan jeg se en ende paa, og ungerne er jo stadig fantastiske, men det er bare selve boernehjemmet, der sker ingen forandringer og personale motivationen er helt i bund, og det kommer jo hurtigt til at smitte af paa mig. Men jeg proever at holde gejsten, og er ved at arrangere et julevaerksted hjemme i mit koekken for de store piger i min afdeling. Vi skal klippe, klistre og tegne, haaber at de sys at det er lige saa hyggeligt som mig.

Jeg brugte saa fredagen paa at tage paa Makola et kaempe marked, og koebe alle de materialer ind som vi skal bruge, men hold op hvor skal man taenke kreativt, da de ikke har mange af de ting, jeg taenkte at jeg skulle bruge.
Eftermiddagen blev saa brugt paa La Palm, er ved at blive rigtig lorte brun, hehe.
Loerdag var jeg til julemarked paa New Horizon special school, som er en privat skole for udviklingshaemmede. Boernene gaar i skole og de voksne arbejder i vaerksteder. De havde lavet en udstilling med alle de ting, som de har lavet i aarets loeb, kurve, maatter, stole, duge, dukker, julekort osv. Rigtig flotte ting, jeg koebte et par julekort, som de faa heldige i Dk faar tilsendt.

Senere paa dagen var jeg igen kulturel denne gang skulle vi hen til franske ambassadoers resident, og horere et kor synge julesange, det var bare vildt godt, endelig lidt julestemning til Ghana, helt fantastisk. Men hvor er det vildt, at to mennesker skal bo i saadan et kaempe hus, med kaempe have, pool og pavilion. Ved at saelge en af lamperne i deres entre, kunne man forsoerge en helt familie et aar.

Om aftenen skulle vi til en reopenings fest paa et diskotek lidt udenfor byen. Det starte kl.20, og var med buffet, saa selvfoelgelig var vi der lidt i kl.20, som de eneste. Men det starter jo aldrig til tiden, alt er simpelthen Ghana time, der kom foerst rigtigt mennesker ved 21.30 tiden, saa nu har vi laert aldrig at komme til tiden igen. Flot flot diskotek, men alt for mange mennesker. Klokken midnat var det jo min foedseldag, saa der blev rigtig raabt i mikrofonen. Det var super sjovt. Der kom alt for mange mennesker, saa vi tog tilbage til Osu, og tog paa diskotek Makumba, det er godt nok det vaereste sted jeg har vaeret i Ghana. Fint nok diskotek, men et vaerre savleri af hvide maend der maenger sig med ludere under tyve aar, det var bare saa klamt at se paa, havde bare lyst til at gaa hen og ryste dem til fornuft, for det er godt nok for meget. Men en eller anden maade skal de jo tjene penge, og det er nogle virkelig flotte modelpiger, som bruger str.12 aar i toej, men at de maend ingen moral har, det er godt nok for groft.

Vaagende soendag morgen paa min foedselsdag, men den vildeste hovedpine, skulle bare have noget mad, og ellers ligge og sole mig hele dage paa La Palm. Er der noget bedre end at ligge den 2 december under palmerne, og faa en dukkert i poolen, neeej vel:) Om aftenen lavede Trine min roommate mad til mig og alle de andre, saa vi havde en rigtig hyggelig aften.

Tak for alle kortene og hilsnerne, I goer mig bare saa glad :0)


Jeg haaber at I allesammen nyder julestressen, jeg er i hvert fald ikke misundelig!!! Der er lidt julepynt hist og her i butikker og banker, ellers er det ikke det store de juler hernede, men det er nu dejligt nok.
Ha' det godt allesammen, caio Camilla




















Ingen kommentarer: