tirsdag den 9. oktober 2007

Tirsdag d.8 oktober

Lige en lille opdate inden min ferie, bliver saa skoent at slappe af i 14 dage, da jeg virkelig havde en haard uge, oven i det med Efia, blev jeg ogsaa lige selv syg.

Jeg har vaeret rigtig syg de sidste par dage, torsdag til soendag med hoej feber 39,3 -39,7, saa troede sq naesten at jeg havde faaet malaria. Det har bare vaeret saa forfaerdeligt, at ligge syg med feber i et land her der mega varmt i forvejen. Oven i det har jeg faaet en kaempe halsbetaendelse. Jeg tog til laege i fredags for at faa taget en blodproeve, og har heldigvis ikke malaria, saa det er jeg bare saa glad for. Har stadig halsbetaendelse, men har faaet noget antibiotika, saa det gaar heldigvis meget bedre, men har godt nok vaeret nervoes for, hvad jeg havde faaet.
Hele sidste uge har jeg nemlig vaeret paa hospitalet med en pige fra boernehjemmet (der staar den helt store beretning paa min blog, nogle datoer tidligere), saa har vaeret virkelig bange for at jeg var blevet smittet med noget derude fra, det er saa uhygiejnisk og saa langt bag ud i tid.

Min weekend har bare staaet paa boern, dem kan jeg jo ikke faa nok af hernede. Loerdag tilbragte jeg dagen sammen med boernene ude fra gaarden, da jeg roev kedede mig. Lige pludselig trak det sammen til det helt store uvejr, saa jeg og alle ungerrne foretrak ind i mit vaererelse, det vil sige mig og ni boern. Vi skulle jo selvfoelgelig se film, nu vejret var saa uhyggeligt, det blev til Shrek 2, og masser af hygge. Sammen med biffen blev vaerelset lavet om til sovesal for de mindste, og spiseal for de stoerre -det vare bare saa hyggeligt.

Soendag tog jeg en tur paa boernehjemmet, savnede mine boern, havde jo ikke set dem i en uge, da jeg havde vaeret paa hospitalet. Om soendagen sker der aldrig ret meget, saa jeg tog dem allesammen med over paa legepladsen, da tanterne var alt for meget efter dem, saa vi havde en helt fantastisk hyggelig eftermiddag.
Inden jeg skulle til at hjem var der en af ungerne, der havde drukket noget a la husholdnings sprit, som selvfoelgelig stod i en vandflaske i boernehoejde, hvor skulle den da ellers staa henne. Der var ingen af tanterne det reagerede, eller vidste i hvert fald ikke, hvad de skulle goere, saa de stod bare og kiggede paa ham og skaeldte ud. Saa i min vilde panik, loeb jeg ud til en af boderne foran boernhjemmet og koebte milo, noget a la maelk, da det jo skulle neutraliseres i hans mave, havde ikke engang taenkt over et halvt sekund, at det kunne vaere syre. Da han fik maelken i maven, braekkede han sig helt vildt, og virkede til at faa det godt igen, skal lige en tur paa boernehjemmet i morgen og tjekke op paa ham. Alle mine boern skal jo have det godt:)

I dag var jeg paa sygehuset for at besoege Efia, det har egentlig vaeret meget rart, at faa det hele lidt paa afstand. Saa skoent at se hende igen, og at faa hende til at smile, saa ved man hun gemmer sig derinde et sted, og forhaabentligt nok skal blive rask igen.
Nu ligger hun paa ryggen, og har faaet bundet benene op lodret, da de mener det hele vil hele meget bedre, men det er jo en helt forfaerdelig stilling at ligge i. Saa haaber efter noget tid, at hun maa faa benene ned et par gange om dagen, da de mener at hun skal vaere indlagt 4-6 uger, maa lige tage en snak med laegen efter min ferie, han er nemlig alletiders.

Saa alt er godt, saadan som ting er lige nu. Det er jo paa onsdag, at vi skal til reception med Danmarks kulturminister, selveste Brian Mikkelsen -det skvat!
Haaber at I allesammen har det godt, jeg er ved at vaere paa toppen igen -skoenno.

"Dem der snakker hoejt med sig selv, elsker bare sig selv meget hoejt", citat af meget maerkelig hoejt skrigende mand paa gaden, det er saa sjovt at vaere hernede nogle gang.

Medasi for denne gang, obolo Camilla

Ingen kommentarer: