fredag den 26. oktober 2007

Torsdag d.25 oktober



Akwaba til min blog


Saa er jeg tilbage efter tre ugers fantastiske ferie, har bare nydt det saa meget, men savner godt nok ogsaa mine boern, og glaeder mig rigtig meget til at komme i gang igen. Starter for fuld skrue igen paa mandag.








Den 9 okt. var vi alle danske studerende til reception paa den danske ambassade, hvor Brian Mikkelsen var tilstede. Han var i Ghana, da han skulle indvie en eller anden have, som er skaenket af Kronprins Frederik. Receptionen var i ambassadoerens have, saa vi skulle igennem hans hus for at komme derud, saa vi var lige inde og skide paa hans fine toilet, griner. Vi moedte ogsaa direktoeren fra National museumet i Kbh, saa det var rigtig hyggeligt at mingle rundt, og moede andre danskere.
Saa der skulle jo ogsaa lige vaere plads til et billede af mig og min ven Brian:)



Lige da jeg kom herned kom der er ogsaa to britiske drenge herned Winston paa 3 aar og Alfred paa 6 aar, som skulle bo hos deres farmor, da deres foraeldre var ved at blive skilt tilbage i England. Fantastiske unger, det var ogsaa Alfred vi holdte foedselsdag. Saa i sidste uge var de lige pludselig bare vaek, de bor i vores gaard, saa vi ser dem jo hver eneste dag. Det viser sig saa at faderen har bortfoert boernene herned vaek fra moderen, men heldigvis havde moderen overskud til at komme ned og hente dem igen, saa historien endte godt. Jeg tror bare at ungerne ville have faaet det meget bedre hernede, det er jo fantastisk at vokse op med hele sin familie, og kunne lege med alle ungerne i gaarden, men selvfoelgelig skal de jo vaere sammen med deres familie.

Jeg var lige en tur ude paa boernehjemmet sidste weekend, hvor de fortalte mig at min lille skatter Veida aka broken leg var blevet hentet af sin mor. Det er selvfoelgelig rigtig godt for hende, saa fantastisk at hun kommer tilbage til hendes familie, men det er bare saadan lidt for mig, at have brugt saa meget tid sammen med hende, og ikke har faaet sagt farvel. Det er saa godt for hende, og jeg er saa glad paa hendes vegne, at moderen havde kraefter og resourcer til at komme tilbage og hente hende.

Det er Veida til venstre og Comfort til hoejre. Jeg elsker de smaa stoerelser, de er simpelthen saa fantastiske.


Jeg har ogsaa vaeret lidt paa luksus hotel med nogle unger fra gaarden, hvor vi var ude for at laane deres pool, de hygger sig bare saa meget, og nyder rigtig meget at komme paa tur. Jeg tror at de sad i poolen fire timer i streg uden pauser, saa deres hud var helt ved at gaa i oploesning, men det hindrede dem ikke i at lege videre. Det er fantastisk, at saadan nogle smaa ting kan goere dem saa glade, saa skal helt sikkert paa flere ture sammen med dem.
Jeg har ogsaa vaeret en tur i poolen med Line, hun laver et paedagogisk projekt med en spastikker pige fra boernehjemmet. Saa vi var ude og lave en masse oevelser med hende i vandet. Direktoeren fra hotellet kom hen og snakkede med os, med den gode indsats vi laver for boernhjemmet, gav han os halv pris paa alt det vi spiste og drak, det er saa dejligt at der er nogle der saetter pris paa det arbejde vi laver.

Der har vaeret en del events ude paa den vej vi bor den sidste tid, arrangeret af en lokal "grillbar". Der har vaeret et cykelloeb, uden advarsel kom der bare de vildeste og hurtigste cykelrytter styrtende forbi os paa gamle havelaager, der er simpelthen saa mangle sjove oplevelser hernede. Der var ogsaa et stuntshow paa deres cykler, de er fantastiske dygtige til at underholde og saa har de jo bare de flotteste kroppe. Nu hvor jeg har vaeret her tre maaneder, er jeg begyndt at kunne spotte de laekre fyrer, hehe. Der var ogsaa spise konkurrence overe paa grillbaren, der skulle de spise at franskbroed, og kunne vinde nogle penge. De kan jo selvfoelgelig ikke lave nogle events hernede uden otte kaempe hoejtaler, det er simpelthen saa utroligt at det skal vaere saa hoejt, inden paa mit vaerelse kunne jeg naesten ikke taenke, men saadan er mentaliteten hernede jo hoejere musik jo bedre, hehe. til tider er deres musik ret godt, saa det er ikke altid saa skidt med lidt musik med mindre det er sent om aftenene, som de tit har tildens til, men har vaennet mig saa meget til det, at jeg naesten kan sove til det.

Paa loerdag skal vi til en stor charity koncert til fordel for oversvoemmelserne i Bolgatanga, det er arrangerment fra kl.13-1 paa deres friheds stadion, vi har lige anskaffet os VIP billetter, saa vi rigtig kan mingle med de rige og kendte fra Ghana, den ene gang, hvor man har raad til at betale for VIP, saa skal vi soerme ogsaa have det. VIP koster kun 120 kr, og alm. billetter 12 kr, saa det er jo ikke noget at sige til.
Der kommer en rigtig laekker soul sanger fra Usa, som hedder John Legend, laekker laekker musik og en eller anden gut fra Jamaica, som er hoved navnene, og saa en masse forskellige Ghanesiske upcomming bands. Saa der glaeder jeg mig rigtig meget til, ogsaa bare det at komme til koncert.

Jeg var til Reggaefest paa stranden i gaar, vildt god musik og sjovt at snakke med alle de rasta gutter, de lukker saa meget lort ud. Der er ogsaa saadan noget danse underholdning paa en scene, de er saa seje de gutter, og de kan bare shake that ass. Efter stranden tog vi paa diskotek, super godt sted, men alt for mange ludere, tror naesten at det er en af hovederhvervne hernede. Kom foerst hjem kl.5 i morges, saa har vaeret godt ristet i dag.

Weekenden staar paa, at vi loerdag skal paa institutions besoeg paa et boernehjemmet Village of hope, som er styret af SOS boernebyerne, saa det er spaendende at sa, om der er forskel paa det er ejet af staten og det der ejet en organisation. Efter det er der charity koncert.
Soendag er jeg helt overbevist om, at jeg bare skal flade ud ved pool med en god bog, og lade og til at give den fuld gas den sidste tid.

Det var alt for denne gang, haaber at I allesammen har det rigtig godt, jeg savner jer, og taenker rigtig paa jer. <3 Camilla

Ingen kommentarer: