tirsdag den 30. oktober 2007

Mandag d.29 oktober.

Hej allesammen!

jeg laver lige en hurtig update for de sidste par dage, saa jeg kan begynde at skrive ugentlige blog-indlaeg igen.

I fredags har Line og jeg vaeret i Ghana i 3 maaneder, saa det skulle rigitg fejres paa en laekker restaurant. Vi tog paa Monsoom sushi og a la carte restaurant, saa fint og top tunet servering, det er vi jo slet ikke vant til. Jeg fik springbuk, jeg har set masser af dem i Mole national park, saa skulle da lige proeve at smage saadan et kraeg, og det var ganske laekkert. Det er et total tjekket sted, ved siden af restauranten er der en bar og lounge. Saa vi skulle lige have et par cocktails inden vi skulle hjem, og selvfoelgelig moedte vi en masse libanesere, de er jo alle steder.

Paa vej hjem maette og med laekre cocktails i maven, rendte der lige pludselig en naesten noegen mand over vejen, og greb fast i min arm, der tror jeg godt nok lige at jeg skulle rulles, men det var bare en fattig desperat mand, der ville tigge penge.
Videre paa vores vej hjem, blev jeg naesten koert ned af en scooter, han koerte totalt sindsygt, og jeg naaede slet ikke at se ham, saa han snittede mig lige, men der skete mig heldigvis ikke noget, men noej hvor blev jeg forskraekket, og har nu den stoereste respekt for scootere. Det er anden gang at jeg naesten er ved at blive koert ned af scootere, de kan slet ikke finde ud af at haandtere dem.

Om loerdagen var vi paa institutions besoeg paa et boernehjem, kaldet Village of hope. Det laa helt out of know where, men i fantastisk omgivelser, og saa var det hele godt velligeholdt og laekre bygninger. Paa det boernehjem bor de i familier, altsaa et aegtepar med deres egne boern, og saa f.eks. 24 drenge eller piger, som de skal tage sig af. Saa det er naesten som en rigtig familie, det var bare saa dejligt at gaa rundt derude, og helt anderledes fra det boernehjem, hvor jeg arbejder. Dette er ogsaa en privat eget organisation, som er eget og sponsoreret af en kirke menighed, som omfatter hele Ghana.

Om aften skulle vi har vaeret til charity koncert, men det blev aflyst, da vi blev ramt af et frygteligt regnvejr. Ghaneserne panikker helt vildt lige saa snart, det traekker op til regn, som om de er bange for det eller et andet, der er i hvert fald fuld panik.

Men saa soendag, blev dagen for den store koncert. Vi kom ved 18.30 tiden, da vores nr.1 sanger John Legend skulle spille ved 21 tiden, og der stod i programmet at det hele skulle starte ved 13 tiden, og da vi kom var de stadig ikke gaaet i gang, saa det var total Ghana time. Saa kl.21.00 startede det store show med enkelte ghanesiske bands, og saa kom John Legend paa og spillede over 10 sange, det var bare saa fantastisk, ogsaa bare at opleve hele stemningen, hvordan ghanesere gaar til koncert. Efter John Legend var der en eller anden gut fra Jamaica paa scenene, og det fik Ghana til at rykke helt vildt, alle rundt om dansede og gik helt amok -cool.
Efter koncerten turde vi toeser ikke at gaa alene ud, og praje en taxa, da stod rigtig rigtig mange mennesker uden for koncert stedet, og der var naesten 100 % chance for at de ville stjaele vores tasker osv., saa vi fik to "gorillaer" til at foelge os ud af VIP bagindgangen, saa vi foelte os rigtig lidt kendis agtig -griner. Hjem i seng kl.2 og tidligt op paa arbejde, ikke nogen god cocktail kan jeg sige jer, puhaaaaa:)

Bye bye, Camilla

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Camella, held og lykke i Afrika og pas godt på dig selv.
Synes det du laver i Ghana er en rigtig flot præsentation, god vind fremover.
Mvh Mandfred