onsdag den 15. august 2007

Onsdag d.15 august

Saa blev en dejlig weekend overstaaet.
Loerdag var vi paa artcenter, det er saa fedt, at gaa at se alt hvad de laver derude, og har virkelig lyst til at koebe en masse med hjem, men denne gang blev det kun til malerier, som vi skal bruge til postkort.

Vi havde glaedet os rigtig meget til at komme i et stort indkoebscenter Malcom, men det var bare saa daarligt!!! Det endte med at vi kun koebte to myggenet, og det var det stoereste virvar bare at betale. Vi skulle igennem 5 personer, for at faa vores varer med ud at butikken. Foerst var der en dame der tog imod varerne, og skrev det ned paa en seddel, og saa skulle man gaa hen til kassen for at betale det. Tilbage til den foerste dame for at hente varerne, og saa hen til en ny dame, for at tjekke bonen om vi havde de varer vi havde betalt for, og saa videre i en koe for at faa en pose, og til sidst hen til en dame for at faa et stempel paa bonen, for at bevise at vi har faaet vores varer. Total kaos, og isaer da det var loerdag, og masser af mennesker.

Det endte ogsaa med at vi kom en tur paa Makola marked igen, vi ville finde deres sandal-marked, men det var som om det pist forsvundet. Det er saa stort derude og masser af mennesker, og til sidst fandt vi det heldigvis, men da vi havde gaaet saa meget rundt, gad vi ikke engang rigtigt at kigge paa det, saa det maa blive en anden god gang. Det var en helt forfaerdelig dag paa markedet, aldrig foer har de trukket og hevet saa meget i os, for at vi skulle se deres varer, saa det er sidste gang jeg skal derud paa en loerdag.

Soendag stod den igen paa La Badi beach hotel, et helt fantastisk sted. Elsker at vaere der, bare at slappe af, sole sig og hoppe poolen -og det bedste af det hele, at faa et laaaaangt VARMT bad. Da vi kom derud var der overskyet, saa damen skulle selvfoelgelig ikke bruge solcreme, og det resulterede saa i at jeg har gaaet rundt og vaeret roed som en krebs de sidste par dage, men saa kan jeg jo laere det -saa ja mor, man kan aabenbart godt blive solbraendt, naar solen ikke skinner, hehe:)

Da vi kom hjem var der boernedisko ude i gaarden, hold op hvor kan de smaa boern bare danse og shake that ass. Skulle proeve at laere det, man gav ret hurtigt op, da der kom et meget stort publikum paa. Saa sjovt at se, drenge kunne rigtig breakdanse og alle de fede ting, men tror ogsaa at de har en form for danse undevisningen i skolen.

Mandag morgen vaagnede vi op til en vaerre skraek historie, som var sket paa den gade hvor vi bor, 10 meter fra min og Lines hoveddoer, puha, godt det ikke er noget jeg har oplevet eller set.
Det var vores kontaktperson Anthony's kone Pat der fortalte, at ca. kl.5.30 om morgen var der kommet tre taske tyve koerende i en taxa, de sprang ud af den og stjal en dames taske, og loeb med den. Der gik ikke ret lang tid foer de lokale havde opsnappet, hvad der var sket og loeb efter dem. Den foerste tyv blev indhentet taesket og stenet ihjel, de andre to blev koert ihjel af nogle taxaer i et kryds 50 meter fra, hvor vi bor. De laa paa gaden to timer, foer politiet gad komme og fjerne dem. Det maa man da vidst kalde en form for selvtaegt, saa er sq ikke laengere bange for, at der er nogen der render med min taske. Meget uhyggeligt, og svaert at forholde sig til, naar det er noget jeg ikke selv har oplevet. Pat fortalte senere at der kommer ikke til at ske noget med dem der har gjort det, da der jo 'ikke' er nogen der har set det, hold da op et rabarber land vi lever i.

I Aftes holdt vi kulturelt moede med Anthony, vi er i gang med at planlaegge en to ugeres rejse rundt i Ghana, med ting som man bare skal se.
Saa blev vi ogsaa lige inviteret til hans vens bryllup d.1. september, saa vi kan se hvordan et traditionelt Ghanesisk bryllup foregaar, glaeder mig bare saa meget, og vi skal bare vaere saa fine.

Jeg poenser lidt paa at skifte praktik plads til september, da forholdene paa boernehjemmet bare er saa grelle. Jeg kan komme i praktik i en boernehave/foer-skole, hvor forholdene er meget bedre, og jeg kan faa meget mere ud af det paa det paedagogiske plan. Men jeg har jo min lille Efia paa boernehjemmet, saa har lidt i tankerne at jeg henter hende en gang om ugen, og laver nogle ting sammen med hende -hun er bare saa soed, selvom hun tissede paa mig i gaar:)

I aften skal vi til reggae-party paa stranden med en masse Bob Marly typer med rastahaar der chiller med en masse sjov tobak, tror at det bliver super sjovt.

Take care, Camilla

Ingen kommentarer: